سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به پایگاه اطلاع رسانی هادیان خوش آمدید

نخستین روز از دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، از دقایقی پیش در شهر وین آغاز شده و به این ترتیب، روند تلاش ها برای حصول توافق جامع هسته ای به طور رسمی کلید خورده است. گفته می شود قرار است در مذاکرات وین، طرفین بر سر نقشه راهی به توافق برسند تا بر اساس آن، ادامه گفت و گوها را که ممکن است بین شش ماه تا یک سال به طول بینجامد، پیش ببرند.آغاز رسمی تلاش‌ها برای برداشتن گام نهایی در موضوع هسته‌ای
به گزارش «تابناک»، تیم مذاکره کننده هسته ای، همچنانکه وزیر امور خارجه تاکید کرده است با دقت و در نظر گرفتن حقوق و منافع ایران وارد این دور از مذاکرات سخت، فشرده و پیچیده خواهد شد؛ مذاکراتی که به گفته وی با توجه به هدف مشترکی که در برنامه اقدام مشترک ژنو تعیین شده است، یعنی ادامه برنامه هسته ای ایران توام با ایجاد اعتماد و اطمینان لازم از غیرنظامی و صلح آمیز بودن آن، علی القاعده نباید کار دشواری باشد.
مذاکراتی که امروز در وین آغاز شده، مذاکراتی است که بر اساس توافق ژنو ظرف حداکثر یک سال می تواند به توافق جامع و نهایی منجر شود؛ گرچه مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله مذاکره کننده ارشد هسته ای رسیدن به تفاهم در 6 ماه را در صورت حسن نیت طرف مقابل امکان پذیر می دانند.
دستور کار دور تازه مذاکرات ایران و 1+ 5 در وین، «تعیین دستور کار و چهارچوب مذاکرات آینده»، «تعیین اصول راهنما» و «روش پیگیری موضوعات» برای رسیدن به توافق جامع و نهایی است. به گفته رییس هیات مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران، موضوعاتی که در این دور از مذاکرات مطرح می شود، «کلی» است تا طرفین پس از تعیین کلیات و حدود آن وارد جزییات شوند.
بر اساس برنامه اقدام مشترک ژنو، به دنبال اجرای موفق گام نهایی راه حل جامع و با سپری شدن کامل دوره زمانی این گام، با برنامه هسته ای مانند برنامه هر کشور غیرهسته ای دیگر عضو معاهده عدم گسترش سلاح های هسته ای (ان.پی.تی) رفتار خواهد شد.



ارسال توسط بسیجی

اروپامداری؛ چرا غرب آسیا خاورمیانه نامیده شد؟
«تعبیر خاور دور، خاور نزدیک، خاور میانه درست نیست. دور از کجا؟ از اروپا. نزدیک به کجا؟ به اروپا. یعنی مرکز دنیا اروپاست؛ هر جائی که از اروپا دورتر است، اسمش خاور دور است؛ هر جا نزدیک‌تر است، خاور نزدیک است؛ هر جا وسط است، خاورمیانه است! این تعریفی است که خود اروپائی‌ها کردند؛ نه، ما این را قبول نداریم. آسیا یک قاره‌ای است؛ شرقی دارد، غربی دارد، وسطی دارد؛ ما در غرب آسیا قرار داریم. بنابراین منطقه‌ی ما اسمشمنطقه‌ی غرب آسیاست، نه منطقه‌ی خاورمیانه.» (سخنان رهبر انقلاب؛ 1391/05/22) یادداشت زیر از دکتر ابراهیم متقی، استاد روابط بین‌الملل و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران به بررسی چرایی این موضوع پرداخته است.
 
درباره‌ی اروپامداری و غرب‌گرایی در سیاست بین‌الملل رویکردهای مختلفی ارائه شده است. برخی از پژوهشگران ازجمله «سمیر امین» بر این اعتقادند که اروپامداری اساساً یک پدیده‌ی فرهنگی است. برخی از نئومارکسیست‌های انتقادی در تحلیل مدرنیته و فرایندهای تحول در اقتصاد جهانی، اروپامداری را خصیصه‌ی روبنایی نظام سرمایه‌داری تلقی می‌نمایند. نگرش دیگری نیز درباره‌ی نشانه‌های غرب‌مداری نظام جهانی با رویکرد ژئوپلیتیکی ارائه شده است. به‌طور کلی باید بر این موضوع تأکید داشت که رهیافت ژئوپلیتیکی قدرت در تبیین اعتبارسنجی کشورها در نظام جهانی در سال‌های بعد از جنگ سرد از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. 

ادامه مطلب...


ارسال توسط بسیجی

درباره موشک های بالستیک راهبردی ایران بیشتر بدانیم

 

موشک های بالستیک هوشمند، به عضوی مهم و پرافتخار از ارکان دفاعی ایران تبدیل شده اند، قدرت و دقت فوق العاده آن ها در سال های اخیر توانسته است، معادلات بسیاری را در مقابله با جمهوری اسلامی ایران بر هم زند.

 

بی شک جمهوری اسلامی ایران در زمینه طراحی وتولید صد درصد بومی«موشک های بالستیک هوشمند» که قابلیت های بسزایی درانهدام دقیق و یکپارچه مواضع دشمن دارد، یکی از معدود کشورهای دنیاست که رده های نخست و برتر جهانی را به خود اختصاص داده است.

بنابراین جمهوری اسلامی ایران اکنون با داشتن، سامانه‌های موشکی پدافندی و موشک‌های کوتاه‌ برد، میان‌ برد و برد بلند و البته موشک‌ های ضد کشتی و بالستیک، در زمره کشورهای پیشتاز و قدرتمند در عرصه توان موشکی است.

 

موشک

 ایران، کشوری برتر در زمینه برخورداری از موشک های بالستیک هوشمند

توانمندی های موشکی ایران به ویژه درارتباط با موشک های بالستیک به اندازه ای است که متخصصان امورموشکی آمریکا واروپا وحتی کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرده اند که هنگام درگیری احتمالی میان ایران وصهیونیست، موشک های راهبردی و قاره پیمای ایران شامل موشک های خانواده شهاب، قدر، قیام، سجیل، فجر، فاتح 110، خلیج فارس ونسل جدید موشک بالستیک برد بلند بارانی وموشک جدید موسوم به «بینا» که یک موشک هوا به سطح وسطح به سطح با هدایت لیزری است، درمدت کمتر از نیم ساعت قادر خواهند بود به راحتی با عبور از گنبد آهنین و جولان دهی در آسمان و زمین اراضی اشغالی، این رژیم را فلج و آن را با خاک یکسان سازند.

  ادامه مطلب...


ارسال توسط بسیجی
 
تاریخ : دوشنبه 92/11/21

در آستانه یوم‌الله 22 بهمن، 2 فروند موشک جدید ایرانی ساخت وزارت دفاع با موفقیت تست شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در آستانه یوم الله 22 بهمن، 2 موشک جدید ساخت وزارت دفاع با موفقیت تست شد.

نسل جدید موشک بالستیک برد بلند با کلاهک بارانی و موشک جدید «بینا» که یک موشک هدایت لیزری با قابلیت شلیک از هوا و زمین است، با موفقیت تست شد.سردار حسین دهقان در این مراسم گفت: موشک بینا هدایت شونده لیزری است که قابلیت شلیک از هواپیماها و انواع سکوهای پرتاب زمینی را داراست.

وزیر دفاع افزود: این موشک قادر است اهداف مهمی از جمله پل ها، تانک ها، ادوات جنگی و مراکز فرماندهی دشمن را به دقت مورد اصابت قرار دهد.دهقان تاکید کرد: سرعت عمل فوق العاده زیاد در از بین بردن اهداف مورد نظر، نگهداری آسان و قدرت سریع بکارگیری و عملیاتی شدن از ویژگی های مهم موشک هدایت لیزری بیناست.وزیر دفاع همچنین درخصوص موشک بالستیک جدید گفت: نسل جدید موشک بالستیک برد بلند زمین به زمین با سر جنگی بارانی برای انهدام جنگ افزارها و تجهیزات نظامی دشمن طراحی و تولید شده است.

دهقان افزود: گریز از سامانه‌های ضد موشکی دشمن، قابلیت تخریب اهداف گسترده و امکان تخریب چند هدف مجزا از دیگر از ویژگی‌های این موشک است.




ارسال توسط بسیجی

در سالروز بیعت تاریخی همافران با حضرت امام خمینی (رحمة‌الله‌علیه)


بسم‌ الله الرحمن‌ الرحیم‌
 خوشامد عرض میکنیم به شما برادران عزیز و فرماندهان و کارکنان نیروى هوایى ارتش جمهورى اسلامى ایران؛ و این روز شریف را، این خاطره‌ى بزرگ را به شما تبریک عرض میکنیم، و تجلیل میکنیم از آن کسانى که این حادثه‌ى نوزدهم بهمن را در ظرف خود که بسیار حسّاس و مهم بود آفریدند. از گزارش فرمانده محترم(1) تشکّر میکنیم؛ از سرود پر مغز و پر معنایى هم که اجرا کردند، صمیمانه تشکّر میکنیم. ادامه مطلب...


ارسال توسط بسیجی
   1   2      >

ابزار وبمستر

خرید شارژ

دانلود