سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به پایگاه اطلاع رسانی هادیان خوش آمدید

نشریه آمریکایی «فارین افیرز»:

برخی از پیشرفت‌های ایران از برنامه هسته‌ای مهمتر است

نشریه آمریکایی «فارین افیرز» در مطلبی، اشاره کرده است، در حالی که توجه جهانیان بر پرونده هسته‌ای ایران متمرکز شده، ایران در حال پیشرفت در حوزه دیگری است که پیشرفت‌های ایران در آن حوزه، از پیشرفت‌های ایران در تکنولوژی هسته‌ای نیز مهتر است. به همین دلیل است که نیروهای ایران در این بخش، خوب سازماندهی و تربیت شده‌اند و خدماتی مناسبی نیز در اختیار آنان گذارده شده است.

نشریه «فارین افیرز» که از نشریات مطرح در حوزه روابط بین‌الملل و سیاست خارجی در آمریکاست، در گزارشی به پیشرفت‌های چشمگیر ایران در ساخت و توسعه کشتی، شناور و ناوگان دریایی پرداخته است.

به گزارش «تابناک»، این نشریه آمریکایی آورده است، در حالی که توجه جهانیان بر پرونده هسته‌ای ایران متمرکز شده، ایران در حال پیشرفت در حوزه دیگری است که پیشرفت‌های ایران در آن حوزه برای جهانیان خطرناک بوده و این حوزه، توانایی ایران در ساخت کشتی و توسعه ناوگان دریایی است.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مطلب آمده است: هرچند ایران در فردای جنگ ایران و عراق، تلاش‌های بسیاری برای بازدارندگی با توسعه توانایی‌های نظامی، هوایی و دریایی خود انجام داده است، نیرو‌های دریایی ایران با بقیه این نیروها تفاوت چشمگیری دارند. این نیروها خوب سازماندهی و تربیت شده‌اند و خدمات مناسبی در اختیار آنان گذارده شده است.

«فارین افیرز» همچنین افزوده است، بر خلاف بازدارندگی که توانایی‌ها هسته‌ای برای کشور‌ها ایجاد می‌کند ـ که عمدتا این نوع بازدارندگی غیر فعال است ـ توانایی ایران در توسعه نیروهای دریایی بازدارندگی فعال برای این کشور ایجاد شده و ایران نیز به خوبی این نکته را دریافته است و می‌کوشد که نیروی دریایی خود را برای ایجاد بازدارندگی فعال، سازماندهی کند.

بنا بر این گزارش، به همین دلیل، نیروی دریایی ایران متشکل از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از سال 2007 به بعد، حیطه مسئولیت‌های خود را گسترش داده‌اند؛ مسئولیت‌هایی که هرچند در اجرا تفاوت‌هایی با هم دارند، در هدف با هم مشترک هستند.

این مجله تخصصی روابط بین‌الملل، همچنین قصد ایران برای فرستادن یک کشتی به آب‌های آمریکا را هرچند غیر محتمل دانسته، به این نکته اشاره کرده که ایران با چنین کاری، درصدد است به همه نشان دهد، حضور آمریکا در آب‌های منطقه خلیج فارس غیر منطقی و ناموجه است.




ارسال توسط بسیجی

ابزار وبمستر

خرید شارژ

دانلود