سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به پایگاه اطلاع رسانی هادیان خوش آمدید

 
تاریخ : سه شنبه 90/11/11




ارسال توسط بسیجی

دیدار دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با امام خامنه‌ای

 

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز(سه شنبه) در دیدار آقای رمضان عبدالله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه، واقعیت موجود در جهان را با توجه به تحولات یک سال گذشته و بیداری اسلامی، ضعف روز افزون غرب و قدرت فزاینده دنیای اسلام دانستند و تأکید کردند: اگر امت اسلامی در کشورهای مختلف ، متعهد به مجاهدت، ایستادگی و حسن ظن به پروردگار باشند، قطعاً وعده نصرت الهی محقق خواهد شد، همانگونه که در یک سال گذشته شاهد آن بودیم.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تحولات یک سال گذشته در منطقه، از بشارتها و  لطف و رحمت الهی است، افزودند: این تحولات، اول کار است و به لطف خداوند پیروزیهای بیشتری در راه است.
حضرت آیت الله خامنه ای، لازمه نصرت الهی را مجاهدت و بجا آوردن حق جهاد دانستند و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران در طول 32 سال گذشته همواره از مراحل سخت و دشوار عبور کرده است و به لطف خداوند از این پس نیز با قدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد.
ایشان همچنین با اشاره به شرایط سوریه افزودند: درخصوص سوریه اگر با دید جامع و فراگیر به تحولات این کشور نگریسته شود، طراحی امریکا برای سوریه کاملاً مشخص است که متأسفانه برخی کشورهای خارجی و منطقه نیز در این طراحی امریکا مشارکت دارند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: هدف اصلی طراحی امریکا در سوریه، ضربه زدن به خط  مقاومت در منطقه است زیرا سوریه از مقاومت فلسطین و مقاومت اسلامی  لبنان حمایت می کند.
حضرت ایت الله خامنه ای افزودند: اگر دولت سوریه، به آمریکاییها  قول دهد که حمایت خود را از مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان قطع خواهد کرد، همه مسائل تمام خواهد شد و تنها جرم سوریه حمایت از مقاومت است.
ایشان خاطر نشان کردند: امریکاییها و برخی کشورهای غربی می خواهند انتقام شکست های اخیر خود در منطقه ازجمله  مصر و تونس را، در سوریه بگیرند.
ایشان خاطرنشان کردند: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه، حمایت از هرگونه اصلاحات به نفع مردم این کشور و مخالفت با دخالت امریکا و کشورهای  دنباله رو آن، در مسائل داخلی سوریه است.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به سخنان اعضای جهاد اسلامی فلسطین درخصوص پیشرفتهای علمی چشمگیر و خیره کننده در ایران، تأکید کردند: حرکتهای علمی در کشور، وسیع و در همه بخشهای علمی و فناوری است و در برخی موارد نیز برای بسیاری از افراد غیرقابل تصور است.
حضرت آیت الله خامنه ای اظهار امیدواری کردند: این حرکتهای علمی در دیگر کشورهای اسلامی همچون مصر، تونس و لیبی بوقوع بپیوندد و امت اسلامی به توانایی های بالای علمی و فناوری دست پیدا کنند.
آقای رمضان عبدالله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار ضمن تبریک ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گزارشی از تحولات فلسطین بویژه غزه ارائه کرد و گفت: بیداری اسلامی و تحولات منطقه فرصت بسیار مغتنم برای ملتهای مسلمان بویژه مردم فلسطین است و همه باید مراقب فتنه انگیزیهای دشمنان باشند.
وی افزود: تمدن اسلامی بار دیگر، بازگشت به دوران اوج و شکوه خود را آغاز کرده و جمهوری اسلامی ایران نقش ممتاز و بی بدیلی در اوج گیری مجدد تمدن اسلامی دارد و به همین دلیل جبهه استکبار فشارهای خود را بر ایران تشدید کرده است.
دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین همچنین با اشاره به تحولات سوریه گفت: غربیها تلاش دارند تا سوریه را که پایگاه مقاومت در منطقه است، از جبهه مقاومت بگیرند.
آقای دکتر محمد از رهبران جهاد اسلامی فلسطین نیز در این دیدار از آخرین وضعیت غزه گزارشی ارائه کرد و با اشاره به پیشرفتهای علمی شگرف جمهوری اسلامی ایران، آن را مایه افتخار همه مسلمانان دانست.



ارسال توسط بسیجی

دخالت های عربستان برای ساقط کردن حاکمیت ملی در عراق روز به روز بیشتر می شود و حاکمیت عراق هم در روز های اخیر واکنش های جدی و قاطعانه ای به این دخالت ها داده است .

 
اخبار رسیده از بغداد پایتخت عراق حاکی از آن است که سه تن از شاهزادگان خاندان آل سعود در دادگاه های عراق به اعدام محکوم شدند.

به گزارش «صفحه عربی تابناک،» بر اساس اطلاعات دریافتی از بغداد، این سه شاهزاده که در پرونده های مختلف عملیات های تروریستی دست داشته اند، در حال حاضر در زندان های عراقی به سر می برند.

به گفته خانم «کمیله موسوی» نماینده پارلمان عراق طی اظهاراتی ضمن تأیید این خبر افزود: علاوه بر این سه شاهزاده، سه تروریست سعودی دیگر نیز در زندان های عراق به سر می برند که آنان نیز به اعدام محکوم شده اند.

این نماینده پارلمان عراق همچنین گفت: در حال حاضر عربستان سعودی تلاش می کند با انجام مذاکرات پشت پرده، زندانیان خود را از زندان های عراق نجات دهد. سعودی ها در نظر دارند این شش زندانی خود را با زندانیان عراقی محکوم به اعدام که در عربستان به سر می برند، تبادل کنند.




ارسال توسط بسیجی

امروز قرار است تیمی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای مذاکره و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران وارد کشور شوند.

خبرگزاری‌های بین‌المللی در این باره نوشته‌اند که روزهای یکشنبه و دوشنبه، چشم کشورهای دنیا به پیامی است که از تهران توسط بازرسان آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران مخابره می‌شود.

به گزارش «تابناک»، در حالی یکشنبه و دوشنبه، چشم کارشناسان سیاسی و بین‌المللی به ایران است که چشم و تمرکز مقامات دست اندرکار برنامه هسته ای کشورمان، باید به حفاظت از دانشمندان هسته‌ای کشورمان باشد.
 
ماجرا چیست؟

علاوه بر هرمان ناکارتس بلژیکی، مهمترین مقام آژانس پس از آمانو، یعنی رافائل گروسی آرژانتینی به همراه مسئول حقوقی آژانس، «پری لین جانسون» که شهروند آمریکاست نیز امروز به ایران خواهند آمد.
ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که در چند سال گذشته، چهار تن از دانشمندان و دست‌اندرکاران برنامه هسته‌ای ایران در موقعیت‌هایی نسبتا مشابه ترور شده و به شهادت رسیده‌اند. مقامات ایرانی و از جمله رئیس‌جمهور، بیشتر اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و حتی برخی از دیپلمات‌های ایران هم به صراحت گفته‌اند که نام دانشمندان ایرانی را بازرسان آژانس در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی غربی و رژیم اسرائیل گذاشته‌اند. 

در این مورد کار به جایی رسید که اعلام شد، ایران به صورت رسمی در صدد است که از آژانس بین المللی انرژی اتمی به دلیل فاش کردن نام دانشمندان ایرانی  شکایت خواهد کرد؛ موضوعی که حتی واکنش مدیر کل آژانس را هم برانگیخت و وی در صدد انکار چنین مسأله ای برآمد.


اکنون چه باید کرد؟

«هرمن ناکارتس»، سرپرستی تیم بازرسان آژانس را که فردا وارد ایران می‌شوند، بر عهده خواهد داشت. وی سال گذشته نیز به ایران سفر کرده بود و پس از پایان گزارش خود، اسناد و مدارکی علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران منتشر کرد که واکنش شدید ایران را به همراه داشت، به گونه‌ای که آن زمان نماینده ایران در آژانس، این مدارک را «ساختگی» خواند.

وی همچنین در جریان توصیف گزارش پیشین خود، مدارکی از جمله مکاتبات مقامات جمهوری اسلامی و همچنین تصاویر ماهواره ای از پایگاه نظامی در منطقه پارچین تهران، در اختیار اعضای شورای حکام گذارده بود.         

 

هرمان ناکارتس، رئیس بلژیکی تیم بازرسان آژانس

افزون بر هرمان ناکارتس بلژیکی، مهمترین مقام آژانس پس از آمانو، یعنی رافائل گروسی آرژانتینی به همراه مسئول حقوقی آژانس، «پری لین جانسون» که شهروند آمریکاست نیز امروز به ایران خواهند آمد.

اینک صحنه بازی این گونه است؛ از یک سو مقامات ایران به انتشار نام دانشمندان هسته‌ای ایران توسط این بازرسان اذعان دارند و از سوی دیگر، سابقه و رویکرد رئیس تیم بازرسان آژانس را می‌دانند. در این میان و با توجه به چنین مسائلی، در این دو روز، باید بیش از پیش آگاهانه و با هشیاری کامل برخورد کرد. برای شناسایی هویت و اطلاعات دانشمندان هسته‌ای ایران، بازرسان شگردهای بسیاری خواهند داشت؛ شگردهایی که هرچند در اینجا اشاره‌ای به آن نمی‌شود، اما مقامات اطلاعاتی به خوبی به آن آگاهند.

منطق دشمنی غرب، ایجاب می‌کند که تا جایی که می‌شود، در لابلای مذاکرات فنی و تکنیکی داده‌های اطلاعاتی بیرون آورند. منطق زیرکی هم اقتضائات خاص خود را دارد. زیرکی می‌طلبد که علاج واقعه را پیش از ابتلا گرفت. مذاکرات فنی، تکنیک و آداب و هنر خاصی دارد. در مذاکرات فنی لازم است بسیار پخته رفتار کرد؛ بنابراین، گرا دادن به افرادی که آشکارا برنامه خود را ترور دانشمندان ایران اعلام می‌کنند، خودکشی است.

هرچند لازم است در این برهه، مقامات بیش از پیش بر حفاظت از هویت دانشمندان هسته‌ای تأکید کنند، بر همه و به ویژه اصحاب رسانه نیز لازم است، انتشار اخبار موثق و تحلیل‌های فنی، درست و دقیق مبتنی بر تحصیل منافع ملی کشور را سرلوحه کار خود گذارند.




ارسال توسط بسیجی
حالا که ایران در عراق و لبنان مات‌مان کرد، در توطئه کم نمی‌گذاریم!

عربستان سعودی در طی سه، چهار ماه اخیر و در پی شکست طرح‌هایش در لبنان و عراق به نیابت از امریکا وارد فاز "تنش‌زایی" در قبال ایران شده است. در این زمینه اطلاعات منتشر شده در روزنامه عراقی البینة نشان می‌دهد که این تنش‌ها کاملاً هدف‌مند طراحی و اجرا می‌شود و این‌طور نیست که فضاسازی‌هایی مانند ادعای طراحی ایران برای ترور سفیر عربستان یا تلاش برای جایگزینی نفت ایران و اعمال تحریم‌های نفتی به‌طور اتفاقی انجام شود.

به گزارش رجانیوز، روزنامه عراقی البینة به نقل از منابعی از داخل عربستان سعودی اعلام کرد که ملک عبدالله پادشاه این کشور شخصاً پرونده عراق را مدیریت می کند و اخیراً از امیر بندر بن سلطان دبیرشورای‌عالی امنیت ملی و سعود الفیصل وزیر امور خارجه خواسته است از همه امکانات کشور برای مواجهه با ایران استفاده کنند و در این میان، موضوع لبنان و عراق را در اولویت قرار دهند.

بر اساس اعلام این منبع، ملک عبدالله در جلسه داخلی با مسئولان ارشد کشور به نکات مهمی اشاره کرده است از جمله اینکه عربستان سعودی در جریان جنگ ایران و عراق، 20 میلیارد دلار به صدام کمک کرد و اگر کمک های مالی ریاض نبود، شیعه در سال 1982 و عملیات آزادسازی خرمشهر یا 1991 و انتفاضه شعبانیه قدرت را در عراق به‌دست می گرفت. همچنین، ریاض 40 میلیارد دلار در جنگ خلیج فارس و پایان دادن به اشغال کویت توسط صدام هزینه کرده است.

عبدالله در این جلسه سری می گوید: «من اکنون به شما می گویم که آماده‌ام 250 میلیارد دلار هزینه کنم تا مانع ارتقای جایگاه شیعه در عراق شوم که خطری برای حکومتم است.»

برخی طرح های خطرناک ملک عبدالله در این زمینه برای مقابله با ایران و عراق نیز عبارت‎است از "مسلح کردن تعدادی از گروه های سیاسی؛ بهره برداری و فشار به حاکمیت بر اساس قدرت سلاح"، "حمایت مالی گروه های معارض عراقی از جمله العراقیة که با امریکا روابط خوبی دارند"، "کمک مالی و راهبردی به گروه‌های کُرد ضد انقلاب ایرانی و منافقین"، "کمک به گروه ها و افراد خاص که به‌دنبال اهداف قومی یا مذهبی هستند (مانند کمک به ریگی)"، "راه اندازی تبلیغات علیه شیعه و درگیر ساختن مذهبی (راه اندازی تلویزیون های فارسی زبان وصال، نور و کلمه)"

عصبانیت عربستان علیه ایران در حالی است که جمهوری اسلامی بر اساس اصل حسن هم‌جواری با همسایگانش همواره معتقد بوده که درگیر شدن با همسایگان خط مورد نظر امریکا و رژیم صهیونیستی است و نباید پازل امریکا را با درگیری با این کشورها تکمیل کرد.

این در حالی است که حکومت سعودی، به‌ویژه در یک سال اخیر پس از شکست خوردن طرح‌هایش در لبنان (سقوط کابینه حریری به‌عنوان مهره عربستان و غرب و روی کار آمدن میقاتی به‌عنوان گزینه حزب‌الله) و عراق (تشکیل دولت مالکی) که به ایجاد نفرت در میان مردم این کشورها از عربستان نیز منجر شده است، احساس رقابت بیشتری با ایران می‌کند.

همچنین تحولات بیداری اسلامی و پناه دادن حکومت سعودی به دیکتاتورهای فراری نیز موجب افزایش نفرت بحرینی‌ها، مصری‌ها و یمنی‌ها از این رژیم شده است.

در عین حال، حمایت از تروریست‌ها و گروهک‌های مخالف ایران، نشان دهنده ناتوانی عربستان در اتخاذ یک راهبرد در حد حتی یک کشور متوسط است و عمل کردن به‌عنوان یک گروهک فشار است.




ارسال توسط بسیجی

ابزار وبمستر

خرید شارژ

دانلود