سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به پایگاه اطلاع رسانی هادیان خوش آمدید

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در مقابل هیأت پارلمانی روسی که به دیدارش آمده بودند؛ با رد دوباره فدرالی شدن سوریه، نسبت به تجزیه خاورمیانه به کشورهای کوچک تندرو هشدار داد.خبرگزاری فارس: باید مراقب تبدیل خاورمیانه به دولت‌های کوچک تندرو باشیم

به گزارش شبکه المیادین، او تأکید کرد: سیستم فدرالیسم سوریه را نابود خواهد کرد.

وی در این دیدار، با اشاره به انتخابات پارلمانی سوریه که فردا (چهارشنبه) برگزار خواهد شد، گفت: لازم است تا قانون اساسی جدیدی نوشته و به همه‌پرسی تمامی مردم سوریه گذاشته شود تا همه مردم از آن حمایت کنند.

بشار اسد تأکید کرد: لازم است تا قانونی درباره سکولاریسم ماندن سوریه تدوین شود.

رئیس جمهور سوریه در این دیدار اعلام کرد که به حمایت از مسیحیان سوریه پایبند هستیم و درباره نقش روسیه در جنگ با تروریسم نیز گفت: غلبه بر بخش بزرگی از تروریست‌ها و اخراجشان از بسیاری از مناطق با ایستادگی مردم سوریه و حمایت فعال دوستان به خصوص روسیه انجام گرفته است.

هیأت پارلمانی روسی نیز در این دیدار، تأکید کرد: پارلمان روسیه از ایستادگی مردم سوریه و پایبندی آن‌ها به حکومتشان، حمایت می‌کند و اعتقاد دارد که جنگ تروریستی ظالمانه و محاصره اقتصادی که بر مردم سوریه تحمیل شده، نتیجه این است که کشور سوریه از معدود کشورهایی است که بر استقلال و عزت خود پایبند بوده است.




ارسال توسط بسیجی

یش از 10 فروند از هواپیماهای بدون سرنشین «حماسه»، «مهاجر»، «ابابیل»، «صادق» و «شاهد» سپاه با پرواز در آسمان جنوب شرق کشور، منطقه رزمایش نیروی زمین سپاه را رصد می‌کنند.

این برای اولین بار است که پهپاد «حماسه» در رزمایش شرکت می‌کند.

این پهپاد اردیبهشت ماه سال 92 رونمایی شد و می‌تواند 3 مأموریت مراقبت، شناسایی و حمله با موشک و راکت را به صورت همزمان انجام دهد.

مداومت پروازی بالا و توان پرواز در ارتفاع بالا از جمله ویژگی‌های این هواپیمای بومی است.

رزمایش امنیتی نیروی زمینی سپاه با نام پیامبر اعظم از صبح امروز به مدت 3 روز در منطقه جنوب شرق کشور آغاز شده است.




ارسال توسط بسیجی

فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار عیدانه‌ی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، مهمترین شاخصه‌ی «هویت جمعی» نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را دارا بودن همزمان «توان عملیاتی و نظامی» و «انگیزه‌ها و جهت‌گیری‌های معنوی و دینی» دانستند و تأکید کردند: در نظام جمهوری اسلامی وظیفه‌ی اصلی نیروهای مسلح، دفاع از مرزهای امنیت ملی است، بنابراین باید توان عملیاتی و انگیزه‌های معنوی این نیروها روزبه‌روز تقویت شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به وجود دو گروه از نیروهای مسلح با دو هویت خاص در بیشتر کشورهای جهان، گفتند: در برخی کشورها ارتش، نیروی نظامیِ تشریفاتی، زینتی، ویترینی و بدون توان عملیاتی و فقط برای حفظ حکومت و امنیت حاکمان است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: از این نمونه ارتش‌ها در منطقه‌ی ما نیز وجود دارند که برخی از آنها از بیش از یک سال گذشته با تمام توان به یمن تهاجم کرده و مردم این کشور را آماج حملات خود قرار داده‌اند اما کاری هم از پیش نبرده‌اند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به گروه دوم از ارتش‌های جهان اشاره کردند و افزودند: این ارتش‌ها در ظاهر توان عملیاتی و نظامی بالایی دارند اما در میدان عملیات فقط نظامی‌گری صِرف، و بی‌منطقی و بی‌رحمی در دستور کار آنها است.
ایشان عملکرد ارتش آمریکا در عراق و افغانستان را نمونه‌ی بارز ارتش‌هایی با هویت نظامی‌گری صِرف برشمردند و خاطرنشان کردند: چنین نیروهای مسلحی اگر در میدان عملیات کم بیاورند، اِبایی در استفاده از نیروهای جنایتکار حرفه‌ای همچون «بلک واتر» ندارند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: تنها نیروی مسلح جهان که هم «مکتبی» است و انگیزه‌های معنوی دارد و هم «کارایی» دارد و در کشوری برخوردار از «استقلال سیاسی» عمل می‌کند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: نظامی‌گری در جمهوری اسلامی ایران نه یک جایگاه تشریفاتی و زینتی است، و نه یک عملیات بی‌مهار، بی‌منطق، بی‌ملاحظه و بی‌جهت.
ایشان با تأکید بر اینکه باید هویت منحصربه‌فرد نیروهای مسلح ایران همواره تقویت شود، افزودند: نیروهای مسلح برای شخص خاص و یا برای حزب و جناح خاصی نیستند بلکه مربوط به همه‌ی ملت و کشور هستند و باید حصار امن مردم و مدافع امنیت ملی و عمومی باشند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: با افزایش توان عملیاتی نیروهای مسلح که مجموعه‌ای از سازماندهی، تجهیزات، آموزش و پشتیبانی است، در کنار ارتقای توانایی‌های معنوی که فراتر از واجبات و مستحبات دینی است و باید در اعماق قلب نیروها به‌وجود آید، نیروهای مسلح احساس قدرت واقعی به‌دست خواهند آورد.
پیش از سخنان فرمانده کل قوا، سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح بر خود فرض می‌دانند که با افزایش توان نظامی و بازدارندگی به‌ویژه تقویت ذخایر موشک‌های بالستیک و توسعه‌ی پایگاه‌های موشکی، از حریم اسلام ناب دفاع، و امنیت ملت و مرزها را تأمین کنند و بر همین اساس نیز معتقدیم در شرایط فعلی برگزاری رزمایش‌های نظامی ضروری است و تداوم خواهد داشت.
پیش از این دیدار، نماز ظهر و عصر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد.




ارسال توسط بسیجی

بیانات در اجتماع زائران و مجاوران حرم رضوی

در اولین روز سال 1395
    [PDF Mobile]
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
الحمد لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم محمّد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین الهداة المهدیین المعصومین سیّما بقیة الله فی الارضین.
اللّهمّ صلّ علی فاطمة بنت محمّد اللّهمّ صلّ علی فاطمة بنت رسولک و زوجة ولیّک الطّهرة الطّاهرة المطهّرة التّقیّة النّقیّة الزّکیّة سیّدة نساء اهل الجنّة اجمعین.
اللّهمّ صلّ علی ولیّک علیّ بن موسی‌ صلاةً دائمةً بِدَوام مُلکِکَ و سُلطانِک، اللّهمّ سَلِّم علی وَلیّک علیّ بن موسی‌ سلاماً دائماً بِدَوام مَجدِک و عظمتک و کبریائک.

 خداوند متعال را سپاسگزاریم که یک بار دیگر این توفیق را به ما عنایت کرد که در آغاز سال هجری شمسی با شما مردم عزیز مشهد و زوّار گرامی و عزیزی که از اکناف کشور به این آستان مقدّس سفر کرده‌اید، دیدار داشته باشم. اوّلاً سال جدید را مجدّداً به همه‌ی برادران و خواهران تبریک عرض میکنم.

 این سال، دارای این خصوصیت است که هم در آغازِ آن، ولادت با سعادت فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) است -برحسب ماه‌های قمری- و هم بار دیگر در پایان این سال، مصادف است با همین ولادت مکرّم و معزّز. از خداوند متعال میخواهیم که به یمن وجود فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) که بانوی دو سرا و سیده‌ی نساء عالمین است، این سال را برای ملّت ایران و برای همه‌ی مسلمانان عالم و محبّان اهل‌بیت مبارک کند و از برکات این ولادت مکرّم، ان‌شاءالله همه استفاده کنند و بهره ببرند.

 تنها کمبودی که امسال در این سفر و در این جلسه احساس میکنیم، فقدان برادر عزیزمان جناب آقای طبسی،(1) عالم مجاهد و مبارز و خدمتگزارِ بااخلاص این بارگاه مقدّس است. وجود ایشان وجود مغتنمی بود؛ جزو سابقین انقلاب محسوب میشدند و فقدان ایشان برای همه‌ی کسانی که ایشان را می‌شناختند، به معنای حقیقی کلمه یک ضایعه‌ی بزرگ است. از خداوند متعال میخواهیم که روح مطهّر ایشان را در سایه‌ی الطاف حضرت ابالحسن الرّضا (سلام‌الله‌علیه) قرار بدهد و از رحمت خود و مغفرت خود برخوردار کند.



ارسال توسط بسیجی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام نوروزی خطاب به ملت ایران، سال 1395 را سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نامگذاری کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است.

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
یا مقلّب القلوب و الأبصار. یا مدبّر اللّیل و النّهار. یا محوّل الحول و الأحوال. حوّل حالنا الی احسن الحال.

السّلام علی الصّدّیقة الطّاهرة، فاطمة المرضیّه، بنت رسول الله، صلّی الله علیه و آله. و السّلام علی ولیّ الله الأعظم، ارواحنا فداه و عجّل الله فرجه.

عید نوروز را به همه‌ی خانواده‌های ایرانی و افراد ایرانی در هر نقطه‌ی عالم تبریک عرض میکنم. عیدتان مبارک باشد هم‌میهنان عزیز. بخصوص به خانواده‌های عزیز شهیدان، به جانبازان عزیز، به خانواده‌های محترم آنها، و به همه‌ی ایثارگران تبریک عرض میکنم و یاد شهیدان بزرگوارمان و یاد امام عزیزمان را گرامی میدارم.

سالی که شروع شد -سال 95- هم در آغاز و هم در پایان، متبرک به نام مبارک حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) است. هم اولِ این سال منطبق بر ولادت آن بزرگوار با ماه‌های قمری است، هم آخر این سال. بنابراین امیدواریم که ان‌شاءالله سال 95 به برکت حضرت زهرا سال مبارکی باشد برای ملت ایران، و از معنویات آن بزرگوار و از راهنمائی‌های آن بزرگوار و از زندگی آن بزرگوار درس بگیریم و بهره‌مند شویم.

سالی که تمام شد -سال 94- مثل همه‌ی سالهای دیگر، آمیزه‌ای از شیرینیها و تلخیها و فرازها و فرودها بود؛ طبیعت زندگی همین است؛ از تلخی حادثه‌ی منا تا شیرینی راهپیمائی 22 بهمن و انتخابات هفتم اسفند؛ در تجربه‌ی برجام، از امیدهائی که برانگیخت، تا نگرانیهائی که در کنار آن هست؛ همه‌ی اینها جزو حوادث سال بود، و همه‌ی سالها همین جور است.

سالها و ایام عمر انسان، مشتمل بر فرصتهائی است و مشتمل بر تهدیدهائی است. هنر ما باید این باشد که از فرصتها استفاده کنیم و تهدیدها را هم تبدیل به فرصت کنیم. سال 95 پیش روی ما است. در این سال هم مانند همیشه، فرصتها و تهدیدهائی وجود دارد. همه باید تلاش کنند تا بتوانیم از فرصتهای این سال به معنای حقیقی کلمه استفاده کنیم و کشور از اول تا آخرِ این سال تفاوتهای محسوسی پیدا کند.
ادامه مطلب...


ارسال توسط بسیجی

ابزار وبمستر

خرید شارژ

دانلود