سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به پایگاه اطلاع رسانی هادیان خوش آمدید

در سحرگاه سی ‏و یکم خردادماه شصت، ایرج رستمی، فرمانده منطقه دهلاویه به شهادت رسید و شهید دکترچمران که به شدت از این حادثه افسرده و ناراحت بود، به طرف سوسنگرد به راه افتاد و در بین راه مرحوم آیت‏الله اشراقی و «شهادت» راه فرار از مسئولیت های بزرگ تاریخیِ چمران +فیلمشهید تیمسار فلاحی را ملاقات کرد. برای آخرین‏ بار یکدیگر را بوسیدند و باز هم به حرکت ادامه داد تا به قربانگاه رسید. همه رزمندگان را در کانالی پشت دهلاویه جمع کرد، شهادت فرمانده‏شان، ایرج رستمی را به آنها تبریک و تسلیت گفت و با صدایی محزون و گرفته از غم فقدان رستمی، ولی نگاهی عمیق و پرنور و چهره‏ای نورانی و دلی مالامال از عشق به شهادت و شوق دیدار پروردگار، گفت: «خدا رستمی را دوست داشت و برد و اگر ما را هم دوست داشته باشد، می‏برد.»

سخنش تمام شد، با همة رزمندگان خداحافظی و دیده ‏بوسی کرد، به همة سنگرها سرکشی نمود و در خط مقدم، در نزدیک‏ترین نقطه به دشمن، پشت خاکریزی ایستاد و به رزمندگان تأکید کرد از این نقطه که او هست، دیگر کسی جلوتر نرود، چون دشمن به خوبی با چشم غیرمسلح دیده می‏شد و مطمئناً دشمن هم آنها را دیده بود. آتش خمپاره که از اولین ساعات بامداد شروع شده بود و علاوه بر رستمی قربانی‏های دیگری نیز گرفته بود، باریدن گرفت و دکتر چمران دستور داد رزمندگان به سرعت از کنارش متفرق شوند و از هم فاصله بگیرند.

یارانش از او فاصله گرفتند و هر یک در گودالی مات و مبهوت در انتظار حادثه ‏ای جانکاه بودند که خمپاره‏ها در اطراف او به زمین خورد و با اصابت یکی از خمپاره‏های صدامیان، یکی از نمونه‏های کامل انسانی که مایة‌ مباهات خداوند است، یکی از شاگردان متواضع علی(ع) و حسین(ع)، یکی از عارفان سالک راه حق و حقیقت و یکی از ارزشمندترین انسان‏های علی‏گونه و یکی از یاران با وفای امام‏خمینی(ره) از دیار ما رخت بربست و به ملکوت اعلی پیوست.
شهید چمران در میان کودکان لبنانی


نیایش های عارفانه شهید چمران دل هرخداترسی را به لرزه ای وا میدارد تا بداند عشق نه این بازیهای خیابانی است و نه افسانه های اساطیری، بلکه تعالی روح بشر است به معشوقی که دل دادگی مطلق ازآن اوست. مجاهدی خستگی ناپذیرکه نامش هنوز زینت بخش میدانهای جنوب لبنان و جنوب ایران است . متن زیرمناجاتی به یادگارمانده از این عارف جاودان است که در خصوص شهادت به نگارش درآمده است .

شهادت تنها راه نجات من است

شربت شهادت چقدر برای من شیرین شده است! بهترین علاج دردهای من، بهترین راه فرار، تسلی بخش ترین داروی غم های درونی من، پرافتخارترین راه پیروزی، ثمربخش ترین تجارت دنیا و آخرت! راستی که چقدر شیرین است!

اما... اما من می دانم که شهادت راه فرار از مسئولیت های بزرگ تاریخیِ من در برابر رسالت سختی است که به عهده گرفته ام. شهادت راه نجاتی است که فقط گلیم خود را شرافتمندانه از این غرقابه های خطرناک بیرون بکشم و بقیه را به دست طوفان بسپارم. شکستی است که آن را با شهادت می پوشانم، می خواهم از میان این همه شرم و خجالت و ذلت و فلاکت و مشکلات، خود را بیرون بکشم و در برابر مردم و خدا سربلند و پیروز و مبرّا باشم!

آری ، شهادت من فرار از مشکلات و بدبختی هاست! غم و اندوه قلب مرا می فشرد، قلب شکسته و مجروحم دیگر طاقت تحمل ندارد. اشک می ریزم، می سوزم، درد می کشم، آب می شوم... و خدایا راه فراری نمی یابم...خدایا نجاتم ده، خدایا به من راه بنما، خدایا مرا از رحمت بی پایان خود محروم مکن، خدایا اگر شهادت تنها راه نجات من است هر چه زودتر مرا به این نعمت بزرگ مفتخر کن، هر چه زودتر، هر چه زودتر...





ارسال توسط بسیجی

 

در پی تشییع باشکوه و غیرتمندانه‌ی پیکر مطهر 270 شهید دوران دفاع مقدس با حضور پرشکوه و حماسی مردم تهران، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تقدیر و سپاس صادر کردند.

متن پیام رهبر انقلاب به شرح زیر است:

    بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
 صلوات و سلام خدا بر شهیدان عزیز که مشعل توحید را با ایثار خود برفراز میهن اسلامی برافروختند، و صلوات و تحیّات خدا بر شهیدان مظلوم غوّاص که با ظهور و حضور خود، این فروغ خاموش نشدنی را مدد رساندند و پرچم یادهای عزیز و گران‌بها و ذخیره‌های معنوی ملّت را با شکوهی هر چه تمام‌تر در کشور برافراشتند.
سلام بر دستهای بسته و پیکرهای ستم‌دیده‌ی شما. و سلام بر ارواح طیّبه و به رضوان الهی، بال‌گشوده‌ی شما. سلام بر شما که بار دیگر فضای زندگی را معطّر و جان زندگان را سیراب کردید. و سپاس بی‌پایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظه‌های نیازِ این ملّتِ خداجوی و خداباور، بشارتهای تردیدناپذیر را بر دلهای بیدار نازل میفرماید و غبارها را میزداید. و سلام بر شما ملّت بزرگ، وفادار، آگاه، مسئولیّت‌پذیر که خطاب لطیف الهی را به درستی می‌شناسید و مینیوشید و پاسخ میگویید.
 حضور پُرمضمون امروز شما در تشییع این دُردانه‌های به میهن بازگشته، یکی از به یادماندنی‌ترین حوادث انقلاب است؛ رحمت خدا بر شما، و سپاس بی‌حد از خدای مالک دلها، و سلام بی‌پایان بر حضرت بقیّةالله (روحی فداه) که صاحب این ثروت عظیم است.
    والسّلام علیکم و رحمةالله‌
    سیّد علی خامنه‌ای‌
    26 خرداد 1394

 

 




ارسال توسط بسیجی
هاشمی از طراحان شورایی‌ شدن رهبری بود/ ولایت یک امر مستمر است؛ نمی‌توان گفت فقط امام(ره) را قبول دارم
خبرگزاری فارس: هاشمی از طراحان شورایی‌ شدن رهبری بود/ ولایت یک امر مستمر است؛ نمی‌توان گفت فقط امام(ره) را قبول دارم

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی از طراحان شورایی شدن رهبری بود گفت: سالگرد امام(ره) بهترین فرصت برای اتحاد کسانی است که بر امام و رهبر انقلاب مشترک هستند.ولایت یک امر مستمر است؛کسی هم نمی‌تواند بگوید من فقط امام(ره) را قبول دارم.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از جمله علمایی است که در مرحله حساس انتخاب رهبری بعد از رحلت امام نقش آفرینی ویژه‌ای داشت و از جمله کسانی بود که اذهان خبرگان را از شورایی بودن رهبری به رهبری فردی هدایت کرد.

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره ویژگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مسئله مهمی که در نظام ما وجود دارد این است که ما هم قرآن را قبول داریم ‌و هم اهل بیت (ع) را؛ داعش ادعا می‌کند که قرآن را قبول دارد البته منهای اهل بیت (ع). القاعده و النصره،‌ بوکوحرام، ‌طالبان و سلفی و وهابی هم می‌گویند با قرآن به تنهایی می‌تواند حکومت داشته باشیم و حکومت را اداره کنیم.

ادامه مطلب...


ارسال توسط بسیجی

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام، فضای حسینیه امام خمینی(ره) آکنده از عطر دل انگیز آیات روح بخش کلام الله مجید شد و اساتید، قاریان و حافظان برترِ سی‌ودومین دوره مسابقات 

المللی قرآن کریم، محفل نورانی انس با قرآن را در حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر پا کردند.خبرگزاری فارس: حنجره‌ای که در جهت اختلاف‌افکنی کار کند، بلندگوی دشمن است/ نسخه علاج مشکلات، تسلیم در برابر قرآن و تسلیم نشدن در برابر تحمیل‌های جاهلیت مدرن است

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با تأکید بر لزوم حضور قرآن در تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان، لازمه رسیدن به این هدف والا را دو عنصر «بصیرت» و «عزم» دانستند و گفتند: نسخه علاج مشکلات کنونی دنیای اسلام، تسلیم بودن در برابر دستورات قرآن و تسلیم نشدن در برابر تحمیلهای جاهلیت مدرن و مقاومت در برابر زورگویی های این جاهلیت است.
ایشان تلاوت و حفظ قرآن را مقدمه تخلق به اخلاق قرآنی و شکل گیری جامعه ای بر اساس دستورات قرآنی برشمردند و افزودند: امروز متأسفانه دنیای اسلام از ضعف و فقر و اختلاف و جنگ‌های داخلی ناشی از فشار نظام‌های جاهلی به‌شدت رنج می برد که تنها راه مقابله با این فشارهای تحمیلی، تسلیم شدن در برابر قرآن و عزم جدی برای حرکت به سمت اهداف والای آن است.

ارسال توسط بسیجی

برخی از پیکرهای مطهر این شهدا کشف شد که هیچ جراحتی نداشت و متوجه شدیم که آن‌ها زنده به گور شدند و امروز همین جنایات توسط تکفیری‌ها در کشورهای مسلمان رخ می‌دهد.

کشف پیکرهای 175 غواص که دست بسته

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: 175 تن از شهدایی که وارد کشور شدند متعلق به غواصان عملیات کربلای 4 است که با دستان بسته به شهادت رسیدند و زنده به گور شدند.

 به نقل از سپاه نیوز؛ سردار "سید محمد باقر‌زاده" فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم استقبال از پیکرهای مطهر شهدای دفاع مقدس که از مرز شلمچه وارد کشور شدند، گفت: پیکرهای 175 تن از شهدایی که وارد کشور شدند متعلق به غواصان جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس است که در عملیات کربلای4 با دستان بسته توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیدند.

وی افزود: برخی از پیکرهای مطهر این شهدا کشف شد که هیچ جراحتی نداشت و متوجه شدیم که آن‌ها زنده به گور شدند و امروز همین جنایات توسط تکفیری‌ها در کشورهای مسلمان رخ می‌دهد.

سردار باقرزاده در ادامه تصریح کرد: پیکرهای مطهر5 شهید در منطقه فاو، پیکرهای مطهر 175 شهید در منطقه ابوفلوس، در شلمچه پیکرهای مطهر 8 شهید، در مجنون 21 شهید، شرق دجله و جاده خندق 40 شهید و در منطقه زبیدات پیکر مطهر 21 شهید کشف شد.

خاطرنشان می‌سازد روز گذشته پیکرهای مطهر 270 شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده‌اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند.




ارسال توسط بسیجی

ابزار وبمستر

خرید شارژ

دانلود