سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به پایگاه اطلاع رسانی هادیان خوش آمدید

روانچی در پاسخ به اینکه تاکنون چیزی مکتوب شده است؟ گفت: هنوز چیزی به این عنوان که بخواهیم بر روی آن به یک نتیجه خاص برسیم مکتوب نشده است. امیدواریم تا پایان این دور از مذاکرات نگارش متن آغاز شود.خبرگزاری فارس: لحظه به لحظه با وین 5/پایان نشست افتتاحیه مذاکرات ایران و 1+5/ سایمون گس:روزی دوست‌داشتنی بود /نماینده آلمان:سازنده بود

دومین روز از پنجمین دور مذاکرات ایران و شش کشور جهان به میزبانی وین بر سر برنامه هسته‌ای کشورمان، با نشست‌های دوجانبه با هیأت‌های چین و روسیه و آژانس انرژی اتمی در حالی آغاز می‌شود که طرفین اولویت شان را دستیابی به توافق نهایی در این مذاکرات پنج روزه و عدم تمدید مذاکرات برای دوره شش ماهه اعلام کرده‌اند.

 مذاکرات وین در راستای رسیدن به راهکاری جامع در حالی از اسفندماه سال گذشته در وین از سر گرفته شد که اکنون پس گذشت چهار دور از این گفت‌وگو‌ها برگزار شده، طرفین در دور پنجم این مذاکرات، درباره اختلافات درباره متن توافق‌نامه اصلی برای برداشتن «گام نهایی» و حل مشکلات پدید آمده برای برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران به مذاکره می‌پردازند.

ادامه مطلب...


ارسال توسط بسیجی
جلسه شورای امنیت برای بررسی تهدیدات تروریستی به ویژه در عراق، آزادسازی کامل تلعفر توسط ارتش و بازداشت تعدادی از اعضای داعش در پوشش زنانه از مهمترین اخبار مربوط به عراق است.



ارسال توسط بسیجی

در روزهای اخیر، گروه‌های تروریست تکفیری توانسته بودند با بهره‌‌ از عنصر غافلگیری و همچنین‌ کمک گرفتن از برخی کشورهای خارجی، پیروزی‌هایی را در مناطقی از عراق به دست آوردند. با این حال، در پی انجام ضد حملاتی از سوی نیروهای دولتی و مردمی عراق، اکنون فعالیت‌های این گروه به عملیات‌های ضربتی و نیز تلاش برای حفظ مواضع خود محدود شده‌ است. خبرگزاری فارس: سه انفجار تروریستی بغداد را لرزاند/کامرون: داعش بزرگ‌ترین تهدید برای امنیت انگلیس است/تجیهزات مخابراتی عربستانی در دست داعشی‌ها

در عین حال، با درخواست مراجع شیعه از شیعیان برای برگرفتن سلاح و دفاع از خود و اماکن مقدسه عراق و به ویژه در پی صدور حکم فتوای جهاد کفایی از سوی آیت الله سیستانی، تروریست‌ها با نیرویی روبه‌رو شده اند که پیش از این انتظار آن را نداشتند. با ‌وجود این، اوضاع عراق هنوز تا بازگشت به حالت عادی فاصله زیادی دارد.

مهمترین تحولات روز سه شنبه عراق از قرار زیر بوده است:
ارسال توسط بسیجی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور حکمی اعضای جدید شورای راهبردی روابط خارجی را منصوب کردند.

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
جناب آقای دکتر خرازی
نظر به ضرورت تکمیل اعضای شورای راهبردی روابط خارجی، آقایان: دکتر سعید جلیلی، دکتر ابراهیم شیبانی، حسین طارمی، مهدی مصطفوی اهری، سردار احمد وحیدی بعنوان اعضای جدید آن شورا با ریاست جنابعالی منصوب می شوند.
با توجه به تجربیات دوره ی گذشته و نقش این شورا در یاری رساندن مسئولان برای تصمیم گیریهای کلان و بهره مندی از نخبگان در این عرصه، امید است در دوره ی جدید شاهد حضور موثرتر آن شورا در وظائف محوله باشیم.
سید علی خامنه ای




ارسال توسط بسیجی
رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: جمهوری اسلامی ایران در سیاست های منطقه حرف اول را می زند، در مقابل رژیم غاصب و مورد حمایت زورگویان عالم یک تنه می ایستد، با ظالم نمی سازد و از مظلوم دفاع می کند.

به گزارش «تابناک»، حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشتند: در مکتب امام قدرتی که از تغلب و اعمال زور حاصل شده باشد مورد قبول نیست،اما اقتدار برخاسته از انتخاب مردم معنا دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: در مقابل قدرت مشروع، نباید کسی سینه سپر کند. اگر چنین کرد اسم او فتنه است.

متن کامل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بدین شرح است؛
ارسال توسط بسیجی