سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به پایگاه اطلاع رسانی هادیان خوش آمدید

فرمانده نیروی دریایی آمریکا :«تنگه هرمز» و «ایران» خواب را از چشمان من ربوده است

دریادار «جاناتان گرینرت »فرمانده نیروی دریایی امریکا که در ماه سپتامبر منصوب شده است در یک برنامه تلویزیونی به مانور های اخیر ایران در تنگه هرمز واکنش نشان داده و اظهار نگرانی کرده است.

فرمانده نیروی دریایی امریکا در یک برنامه تلویزیونی به مانور های اخیر ایران در تنگه هرمز واکنش نشان داده است .

به گزارش «تابناک »،  دریادار «جاناتان گرینرت » ، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در این باره گفته است اگر از من بپرسید چه موضوعی می تواند خواب را از شما بگیرد و شما را شب ها بیدار نگه دارد گفته است که مساله ایران ، تنگه هرمز و تحولات خلیج فارس دقیقا می تواند چنین کاری را با من انجام دهد .

در همین ارتباط، رویترز گزارش داده است که گرینرت که در ماه سپتامبر به فرماندهی نیروی دریایی آمریکا منصوب شده است ، در باره جزئیات اقدام آمریکا در صورتی که ایران تنگه هرمز را ببندد ، سخنی نگفته است .

روز دو شنبه  ژنرال مارتین دمپسی یکی از فرماندهان عالیرتبه نظامی آمریکایی هم گفته بود که ایرانیان اگر بخواهند تنگه هرمز را ببندند قادر خواهند بود ، اما این خط قرمز امریکا خواهد بود و مجددا تنگه را بازگشایی خواهد کرد.

با این وجود وزیر دفاع ایران گفته است که ایران نگفته است که تنگه هرمز را می بندد ، بلکه ایران خود را حافظ امنیت در خلیج فارس می داند .

برگزاری مانورهای دریایی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز بر اساس قوانین بین المللی انجام می گردد و هر کشور در حوزه مرتبط با حریم امنیت ملی خود می تواند به صورت منظم مانورهای نظامی انجام دهد .




ارسال توسط بسیجی

ابزار وبمستر

خرید شارژ

دانلود