سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به پایگاه اطلاع رسانی هادیان خوش آمدید

 

طبق آمارهای رسمی بین‌‌المللی، رشد علمی در ایران شتاب فزاینده‌ای داشته است؛ رشدی که چندین برابر متوسط رشد کشورهای دنیا است. در آذرماه 91 رهبر انقلاب در جمع اساتید دانشگاه‌های جهان اسلام گفتند: «امروز به برکت انقلاب، به برکت اسلام، به برکت شریعت، کسانى که در دنیا ارزیابى میکنند، گفتند و در دنیا منتشر شد که ایران امروز از لحاظ علمى در رتبه‌ى شانزدهم دنیاست. این مال چند ماه قبل از این است. خود آن مراکزى که این بیان را کردند، پیش‌بینى کردند و گفتند تا چند سال دیگر - معین کردند تا چه سالى؛ مثلاً تا ده سال، دوازده سال دیگر - ایران به رتبه‌ى تک‌رقمى خواهد رسید؛ آنها گفتند چهارم در دنیا.»
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/21740/C/13910921_2621740.jpg
بر این اساس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گزارشی را بر مبنای آمارهای ارائه‌شده در پایگاه اطلاعات علمی تامسون رویترز (ISI) انجام داده است. این گزارش نشان می‌دهد که رتبه‌ی علمی ایران در پانزده سال گذشته در سطح جهانی به‌سرعت افزایش یافته است. ایران در سال 1998 -پانزده سال پیش- در رتبه‌ی 52 تولید علم جهان قرار داشت. در پانزده سال گذشته اما شاهد افزایش چشمگیر تعداد مقالات دانشمندان ایرانی در مجلات معتبر بین‌المللی بوده‌ایم.

بر اساس آمارهای این پایگاه، رشد تولید علم جهان در 15 سال گذشته 49% بوده است. در حالی که رشد تولید علم ایران در همین مدت 2116% بوده است.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام بر اساس محاسبه اولین ISI، پیش‌بینی کرده که تا سال 2018 تولید علم ایران به 44000 مدرک می‌رسد در حالی که در سال 2011 تعداد تولید علم کشور 27163 مدرک بوده است.
اما ISC در گزارش خود از آمار دیگری نیز استفاده کرده است. طبق پیش‌بینی سازمان تحقیقاتی سایمگو در سال 2018 تنها سه کشور چین، آمریکا و انگلستان در تولید علم، قبل از ایران قرار خواهند داشت. سایمگو این پیش‌بینی را بر اساس داده‌های ارائه‌شده از سوی پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس انجام داده است. این نکته لازم به ذکر است که در این پیش‌بینی میزان تولید علم کشورها به صورت تجمعی محاسبه گردیده است.



ارسال توسط بسیجی

 

خبرگزاری فارس: ساخت رادارهای برد 1000 تا 3000 کیلومتر و رادارهای کشف ماهواره در آینده نزدیک

 

 

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع، در دومین همایش سیستم‌های فناورانه راداری که در دانشگاه جامع امام حسین برگزار شد، با بیان اینکه ما در طول سالهای گذشته شاهد یک جهش در حوزه رادارها بودیم گفت: امروز ما در حوزه‌های مختلف راداری دستاوردهای زیادی داریم، رادارهایی با برد 500 تا 700 کیلومتر تولید شده و رادارهای با برد 1000 تا 3000 کیلومتر نیز در دست ساخت است.

وحیدی افزود: امروز همچنین بخش‌هایی از رادارهای برای کشف ماهواره‌ها در حال انجام است که این سامانه از الگوی آرایه سازی پیروی می‌کند.

وحیدی همچنین اظهار داشت در ماه‌های آینده دستاوردهای جدید دفاعی کشورمان در حوزه‌های راداری، شناوری، شناورهای پرنده و زیر دریایی رونمایی خواهد شد.




ارسال توسط بسیجی

خبرگزاری فارس: رزمایش مشترک ارتش و سپاه در سال 92 برگزار می‌شود

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر محمد باقری معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه آخرین مرحله از رزمایش پیامبر اعظم(ص) 8 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رزمایش نتیجه مدت‌ها تلاش و تمرین بود.

وی افزود: جدیدترین سلاح‌ها و تاکتیک‌های رزم در این رزمایش تمرین شده که ما قبلا این تاکتیک‌ها را نداشتیم.

باقری با تاکید بر اینکه آمادگی برای مقابله با عالی‌ترین سلاح‌ها و بدترین حالت‌ها را داریم، گفت: ما با هیچ همسایه‌ای مشکلی نداریم و پیام این رزمایش برای همسایه‌ها صلح و دوستی است.

معاون ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: اما برای دشمن که نوعا فرامنطقه‌ای است اگر بخواهد ما را تهدید کند، اعلام می‌کنیم که خودمان را برای مقابله با عالی‌ترین سلاح‌ها و تاکتیک‌ها و بدترین حالت‌ها آماده کرده‌ایم.

باقری همچنین با اشاره به رزمایش مشترک ارتش و سپاه اظهار داشت: رزمایش مشترک ارتش و سپاه طراحی شده و در سال 92 اجرایی می‌شود و علاوه بر نیروهای زمینی برخی یگان‌های پدافند هوایی و هوانیروز در آن شرکت می‌کنند.




ارسال توسط بسیجی
خبرگزاری فارس: گام‌های بلند ایران در طراحی و ساخت رادارهای پیشرفته آرایه‌فازی

 

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صبح امروز در دومین همایش سیستم‌های فناورانه راداری که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به وضعیت امروز جهان گفت: آمریکایی‌ها امروز در روند کار خود دچار مشکل شده‌اند و چون نمی‌توانند از طریق استراتژی‌های خود ملت‌های جهان را اقناع کنند، به ارعاب روی آورده‌اند و آنچه امروز در دنیا شاهد هستیم ضعف رو به رشد نظام سلطه حاکم بر جهان است که در همه شاخصه‌های خود دچار مشکل شده است.

وحیدی با بیان اینکه امروز وقایع در دنیا خصوصا در منطقه ما خلاف خواست آمریکایی‌ها پیش می‌رود، اظهار داشت: امروز به اعتراف خود آمریکایی‌ها، هر کجا که آنها پا می‌گذارند جای پای جمهوری اسلامی ایران را می‌بینند.

وی با اشاره به استقرار سامانه‌های شبکه راداری آمریکا در اروپا، جنوب خلیج فارس، ترکیه و سرزمین‌های اشغالی اظهار داشت: آنها این کارها را برای این انجام می‌دهند که بتوانند خواسته‌های خود را اعمال کنند و تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی نیز برای این است که به دیگر ملت‌ها بگویند در صورت مخالفت با آنها چنین برخوردی خواهند کرد.

وزیر دفاع با بیان اینکه ما به عنوان نیروی نظامی نمی‌توانیم فعالیت‌‌های دشمن را نادیده بگیریم، برحفظ آمادگی دفاعی تاکید کرد و گفت: یکی از شاخصه‌های دفاع هوشمند، توجه به موضوع رادار است. چرا که نمی‌توان راجع به مقابله با جنگ اطلاعاتی، شبکه‌ای و الکترونیک صحبت کرد و توجهی به رادار به معنای عام آن نداشت.

وحیدی با بیان اینکه همه حوزه‌های نبرد در هوا، دریا و زمین با حوزه رادار پیوند خورده است، اظهار داشت: دشمنان ما در این حوزه کارهای زیادی کرده‌اند برای مثال همین سامانه راداری باند ایکس که در ترکیه و سرزمین‌های اشغالی نصب شده و می‌خواهند آن را در جنوب خلیج فارس نیز مستقر کنند، مدعی شدند که می‌تواند یک توپ فوتبال را در فاصله 4800 کیلومتری تشخیص داده و همزمان با 80 تا 100 هدف مقابله کند. البته ما نمی‌خواهیم بگوییم همه این ادعاها درست است اما اینها نشان می‌دهد دشمن در حوزه های راداری تلاش زیاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ما نیز باید در حوزه رادار به طراز بالا برسیم، گفت: ما در سال‌های قبل از انقلاب و یا بعد از آن کار خاصی در این حوزه نکردیم و عقب‌افتادگی در حوزه رادار داشتیم اما در سال‌های اخیر کارهای خوبی شده و ما با جهش‌هایی روبرو شدیم به گونه‌ای که امروز جمهوری اسلامی ایران در زمینه رادارهای آرایه‌فازی که از پیشرفته‌ترین و دقیق‌ترین رادارهای دنیاست حرف برای گفتن دارد.

وزیر دفاع ادامه داد: ما در حوزه رادارهای آرایه فازی در باند S به اهداف خود رسیده‌ایم و در باند X نیز آخرین گام‌‌های خود را طی می‌کنیم.

وحیدی با بیان اینکه امروز ما در کشور رادارهایی با برد 500 تا 700 کیلومتر را تولید کرده‌ایمT اظهار داشت: در حوزه رادارهای با برد بیش از 1000 تا 3000 کیلومتر نیز اقداماتی شده که در آینده به اتمام خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: امروز بخشی از رادارهای برای کشف ماهواره‌ها که از الگوی آرایه‌فازی پیروی می‌کند، ساخته شده که در آینده این رادارها نیز عملیاتی خواهند شد.




ارسال توسط بسیجی

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(شنبه) در مراسم تشییع پیکر مطهر عالم ربانی و سالک الی الله آیت الله حاج شیخ عزیز الله خوشوقت(رضوان الله علیه) در دانشگاه تهران حضور یافتند.
در این مراسم که با حضور پر شور مردم قدرشناس، روسای قوای سه گانه و مسئولان لشکری و کشوری و در فضایی آکنده از حزن و اندوه برگزار شد، رهبر انقلاب اسلامی بر پیکر آن عالم جلیل القدر نماز اقامه کردند.




ارسال توسط بسیجی
<      1   2   3      >

ابزار وبمستر

خرید شارژ

دانلود