سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به پایگاه اطلاع رسانی هادیان خوش آمدید

با نزدیک شدن هر چه بیشتر به زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، مقامات دولت آمریکا در هفته‌های اخیر، تلاش داشته‌اند از راه مذاکره با رهبران کنگره و نیز گروه‌های یهودی این کشور، جلوی وضع تحریم‌های جدید علیه ایران را بگیرند. با این حال، جدید‌ترین گزارش‌ها، حاکی از آن است که این تلاش‌ها چندان ثمربخش نبوده است.

 لابی صهیونیستی آمریکا (آیپک) اعلام کرده در تلاش خود برای تشدید فشار‌ها و افزایش تحریم‌ها بر ایران، «هیچ گونه توقف، تأخیر یا مهلتی» را نمی‌پذیرد. 

به نوشته «جروزالم پست»، این بیانیه پس از آن منتشر می‌شود که برخی گزارش‌ها ، از موافقت گروه‌های یهودی طرفدار رژیم اسرائیل، از جمله «آیپک» با توقف هشتاد روزه تلاش‌های خود برای لابی‌گری در راستای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران حکایت کردند. 

در بیانیه این گروه آمده است: «آیپک به حمایت خود از اقدام کنگره در وضع قانونی برای تشدید بیشتر تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌دهد و بی‌گمان هیچ گونه توقف، دیرکرد یا مهلتی در این زمینه ‌نخواهد بود».

در روزهای اخیر، مقامات دولت آمریکا همواره استدلال کرده‌اند که وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، در حالی که مذاکرات هسته‌ای با این کشور در جریان است، می‌تواند اثری مخرب بر روند گفت‌و‌گو‌ها داشته باشد. در همین راستا، به تازگی مقامات ارشد دولت آمریکا با سناتورهای برجسته این کشور دیدار کرده و از آن‌ها خواسته‌اند، بررسی طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق بیندازند. 

افزون بر این، گفت‌و‌گوهایی نیز میان همین مقامات با اعضای ارشد گروه‌ها و سازمان‌های یهودی طرفدار رژیم اسرائیل در آمریکا انجام گرفت که بر پایه گزارش‌های اولیه، نتیجه آن مثبت بوده و به همراهی گروه‌های یهودی انجامیده است. با این حال، بیانیه اخیر آیپک در حقیقت به مثابه تکذیب این خبر به شمار می‌رود.

در این بیانیه ادعا شده که آیپک از تلاش‌های دیپلماتیک در موضوع هسته‌ای ایران حمایت می‌کند؛ اما تنها به شرطی که این تلاش‌ها به پایان برنامه هسته‌ای این کشور منجر شود. این گروه همچنین مدعی است برای موفقیت دیپلماسی در مقابل ایران، وضع تحریم‌های شدید‌تر ضروری است.




ارسال توسط بسیجی

ابزار وبمستر

خرید شارژ

دانلود