سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به پایگاه اطلاع رسانی هادیان خوش آمدید

در نخستین روزی که رئیس‌جمهور کشورمان برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل متحد در نیویورک حضور یافت، با درخواست رسمی کاخ سفید برای دیدار حضوری روحانی و اوباما روبه‌رو شد؛ این خبر که

نخستین بار در همان روز در «تابناک» منتشر شد، از سوی برخی ‌رسانه‌های داخلی تکذیب شد.

اما روز بعد، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای درخواست دیدار را تأیید و اعلام کرد که منتظر پاسخ مقامات ایرانی خواهد بود. پس از اعلام این خبر، رئیس جمهور ایران موضع سکوت اختیار کرد و هیچ گونه واکنشی به آن در رسانه‌ها مطرح نشد؛ تا اینکه مقامات کاخ سفید رسما اعلام نمودند ‌ایرانی‌ها این دیدار را رد کرده‌اند. 


یک منبع آگاه که از اعضای تیم همراه رئیس جمهور ایران بود، در این باره به تابناک گفت: پس از ابراز تمایل رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با حسن روحانی، مقامات ایرانی دیدار حضوری را به دلیل برخی مشکلات و کمبود وقت ناممکن دانستند، ولی اعلام شد که امکان مکالمه تلفنی میسر است.


پس از این جریان، از سوی کاخ سفید با رئیس جمهور ایران تماس گرفته ‌و مکالمه‌ای پانزده دقیقه‌ای میان روحانی و اوباما انجام شد. 

به نظر می‌رسد که سوءتفاهمات پیش آمده در مورد این که چه کسی ابتدا تماس برقرار کرده، ناشی از عدم اطلاع رسانی دقیق باشد، زیرا هیأت ایرانی درخواست دیدار حضوری دو رئیس جمهور را به تماس تلفنی تقلیل داده؛ بدین معنا که هیأت ایرانی از آنجا که دیدار حضوری را نپذیرفته به طرف آمریکایی گفته احتمال مکالمه تلفنی امکان پذیر است. همین مسأله باعث شده که آمریکایی‌ها اعلام کنند، ایرانی‌ها درخواست مکالمه تلفنی داشته‌اند، اما در حقیقت ایران درخواست آمریکایی‌ها برای دیدار حضوری را به مکالمه کاهش داده‌اند. 

و همین مسأله کوچک و جزئی‌ در روزهای اخیر، موضوع گزارش‌ها، مصاحبه‌ها و سر‌‌مقاله‌هایی شد که شاید اگر آگاهی‌‌رسانی بموقع ‌انجام می‌گرفت، ‌هیچ‌گاه چنان جنجال‌های بی‌فایده‌ای هم به پا نمی‌شد.




ارسال توسط بسیجی

ابزار وبمستر

خرید شارژ

دانلود